Rozhovory
AUSTRO Baumaschinen uvede letos do prodeje nové dvoucestné rypadlo
Foto: AUSTRO Baumaschinen, s.r.o.
Česká společnost AUSTRO Baumaschinen, s.r.o., se sídlem v Ostrovačicích se už víc než dvacet let orientuje na prodej a servis stavebních strojů světoznámých značek uznávaných širokou odbornou veřejností.
V nabídce společnosti najdeme stroje Atlas, Kobelco, Rokbak či Mecalac a příslušenství firem Hydraram a Windhoff. Šíře nabízeného sortimentu zastupovaných značek umožní každému zákazníkovi vybrat si přesné a nekompromisní řešení, jaké požaduje a jaké vyhovuje jeho potřebě. AUSTRO Baumaschinen svým zákazníkům zároveň nabízí finanční servis při pořizování stroje.
Společnost následně garantuje rychlou dodávku strojů a náhradních dílů a rovněž kvalitní servis kontinuálně školenými mechaniky. V rámci servisních služeb nově poskytuje mimo jiné opravu řetězu pásu přímo v provozu zákazníka. Díky výkonnému mobilnímu lisu na řetězy lze opravu řetězu rypadla či buldozeru provést tak, aby byla technika provozuschopná co nejdřív.
O činnosti společnosti i o novince, kterou firma pro letošní rok chystá do prodeje, jsme hovořili s jejím produktovým manažerem Janem Žlebkem.
Letos se chystáte představit nový stroj, ale jeho specifikace jsou zatím zahaleny tajemstvím. Proč?
To máte jako u automobilů. Dokud neproběhne světová premiéra, nechce výrobce pustit žádné informace. Mohu pouze prozradit, že půjde o dvoucestné rypadlo Atlas 235 RR, nástupce současné verze 1604 ZW. Písmena RR v názvu znamenají rail road, takže půjde o kolový bagr určený pro práci na železnici. Jedná se o speciální stroj, který je uzpůsoben pro práci jak na kolejích, tak i mimo ně.
Atlas je vaše nejdůležitější prodávaná značka?
Je důležitá, ale stěžejních značek, jež prodáváme, je víc. Ze sortimentu, který Atlas vyrábí, máme v nabídce kolové bagry, překládková rypadla – ta jsou určena pro šrotařský průmysl na zpracování železného odpadu – a dvoucestná rypadla pro práci na železnici. Dále disponujeme japonskou značkou Kobelco. Tyto stroje máme od hmotnosti zhruba 1,7 tuny až po největší o hmotnosti okolo 90 tun, což už jsou stroje vyloženě určené do lomů, kde se těží kámen po odstřelu a podobně. Od firmy Rokbak zase nabízíme kloubové dampry.
Vaše působnost je pouze Česká republika?
Česká republika a Slovensko. Co se týká klientely, máme obsazeny největší firmy z oblasti zpracování kovového odpadu, jako jsou TROJEK, a.s., což je, řekl bych, jeden z největších šrotařů na českém a slovenském trhu, společnost Recycling – kovové odpady a.s. nebo slovenský partner ŽP EKO QELET a.s. a mnoho dalších.
Máte proti ostatním značkám nějakou konkurenční výhodu?
Určitě, a to servis. Máme osmnáct servisních dodávek, které jezdí jak po celé České republice, tak na Slovensku. Běžné opravy jsou prováděny přímo u zákazníků. Pokud se bavíme o velké opravě typu generální oprava motoru a podobně, pak stroj převezeme na některou z našich poboček, které máme v Praze, v Brně, v Ostravě a v Žilině. Menší pobočku máme rovněž v Mohelnici. Co se týká náhradních dílů, na většinu strojů je držíme skladem v centrálním skladu v Ostrovačicích. Ostatní věci jsou dodávány přímo ze skladů od výrobce.
Servisní dodávky asi řeší denní potíže, zatímco střediska spíše plánované opravy, je to tak?
Dá se říct, že ano. Ve střediscích řešíme plánované opravy a opravy velkého rozsahu, které trvají delší dobu. Naše servisní dodávky jsou připraveny vyjet kdykoli, pro své klienty máme službu 24/7, v jejímž rámci drží pohotovost dispečer, a v urgentních případech jsme schopní vyslat mechanika na místo i v noci. To se týká hlavně železnice, kde si nemohou dovolit zastavit nebo omezit provoz.
Zmínil jste kovošrot. Kam ještě vaše stroje putují?
Určitě do stavebnictví. Stavařinu bych rozdělil na dvě kategorie – jedna se týká výstavby rodinných domů, kanalizací, zahradnictví a podobně, kam patří typy bagrů v kategorii mini. Stroje o vyšší hmotnosti spadají do druhé kategorie velkých projektů, tedy například demolicí objektů, liniových staveb, ale rovněž už zmíněných lomů.
Jak to funguje, když má někdo zájem o váš stroj?
Stačí zavolat na náš kontakt, který je uveden na webových stránkách, popř. zaslat požadavek, a podle toho, z které části republiky zájemce pochází, se o něj postará odpovědný obchodní zástupce. Je to z toho důvodu, že následná komunikace se zákazníkem probíhá na lepší úrovni, je snazší se s klientem osobně potkat a celkově ta regionální blízkost napomáhá pracovně-obchodnímu vztahu.
Předpokládám, že asi víc prodejů realizují vaši obchodní zástupci, kteří jezdí po republice, než že by někdo volal takhle z ulice…
Ano, většina obchodů vychází z aktivní práce obchodních zástupců, ale stává se, že zavolá zákazník a potřebuje nějaký stroj ihned. Umíme uspokojit i takovéto případy.
Vy máte skladem všechny stroje?
S výjimkou dvoucestných rypadel máme skladem prakticky celý sortiment. U dvoucestných strojů jde už o tak velkou investici, že málokdy potřebuje zákazník stroj druhý den. Jinak veškerý sortiment, který nabízíme, máme skladem v Ostrovačicích, v Praze, v Ostravě a Mohelnici.
Existuje možnost, aby si zákazník stroj, o který má zájem, předem někde vyzkoušel?
Samozřejmě. Prakticky všichni výrobci mají vlastní democentrum, kam je možné přijet a vyzkoušet si stroj, který zákazník chce. Obvykle se domluvíme s provozem, v koordinaci s klientem vybereme vhodný termín a odjedeme do democentra. Tam na nás už čeká člověk, který o továrně i strojích ví první poslední, a ten se už o zákazníka postará.
Takže i na ten nový stroj Atlas bude možné se zajet podívat?
Ano, jakmile ho výrobce odtajní, budou si ho zájemci moct prohlédnout. Atlas má své democentrum ve městě Ganderkesee nedaleko Hannoveru.
Jakou životnost mají stroje, které prodáváte?
Záleží na tom, co s tím strojem kdo dělá a za jakých podmínek, takže říct přesně na měsíce nebo roky to nejde. Obecně jsou naše stroje schopné odpracovat několik desítek let a udělat spoustu tvrdé práce.