Inzerce

Vyhledávejte problémy, za jejich řešení vám budou zákazníci platit

26. června 2024
Vyhledávejte problémy, za jejich řešení vám budou zákazníci platit

Foto: Karel Kopůnec

Tvůrce Metody Prodeje 3.0 Karel Kopůnec se ve čtvrtém pokračování našeho seriálu zamýšlí nad tím, co obchodníkovi přinese změna přístupu ke klientovi.

„Žádné tak kontroverzní školení a tolik emocí během jednoho týdne jsem nezažil. Karel dělá z obchodníků lepší obchodníky a z lidí lepší lidi.“ Tolik reakce jednoho z absolventů kurzu Karla Kopůnce, v němž učí obchodníky sjednávat obchody po telefonu.

Obchodníci, kteří projdou tvrdým Karlovým školením, po jeho skončení přestanou zákazníkům prodávat, ale začnou o ně pečovat. Na otázku JAK neexistuje jednoznačná odpověď. Tu totiž tvoří Karel Kopůnec přímo na místě s lidmi, které školí, protože oni nejlépe znají své zákazníky a jejich potřeby. 

To je alfa a omega úspěšného obchodování po telefonu – že svým zákazníkům dodáváte to, co skutečně potřebují. „Problémem drtivé většiny firem a obchodníků je, že nedokážou zákazníkům prodávat své produkty a služby ani se stávající přidanou hodnotou, natož s vysokou přidanou hodnotou,“ říká Karel Kopůnec a hned vyjmenuje sedm základních kroků, které by měl dobrý obchodník povinně zvládnout.

  1. Pochopte skutečné potřeby a přání svých zákazníků v dokonalých obchodních rozhovorech po telefonu i na schůzkách. Nejde o to, co chcete vy nebo co chtějí oni, ale o to, co skutečně pro svůj rozvoj a získání přidané hodnoty potřebují.
  2. Komunikujte pronikavé užitky a přínosy pro zákazníka, ne klišé o své firmě a technických parametrech svých produktů. Jasně a přesvědčivě sdělujte, jak váš produkt či služba pomáhá zákazníkům.
  3. Pečujte o své zákazníky jako o své děti. Osmdesát procent dodatečných příjmů z podnikání najdete prakticky ihned v navyšování prodeje, cross-sellingu, re-sellingu a doporučeních u svých stávajících zákazníků. Řekněte si o ně!
  4. Vytvořte si inovativní metodu prodeje s vysokou přidanou hodnotou. Strategii, taktiku i dynamiku obchodních rozhovorů vypilujte do absolutní dokonalosti. Zákazníci se s vámi chtějí cítit skvěle a chtějí mít vedle sebe obchodního partnera, ne dodavatelské číslo nebo „ojebávače“ bez kompromisů při vyjednávání.
  5. Dodejte do svých obchodních rozhovorů emoce a zážitky. Pokud vaši obchodníci nedokážou poskytnout pozitivní a zapamatovatelný zážitek při interakci se svými produkty nebo službami, můžete si o přidané hodnotě nechat jenom zdát. 
  6. Vytvářejte si svůj vlastní trh. Vyhledávejte problémy. Za řešení problémů vás budou zákazníci královsky platit, ne za to, že dřete jako koně a prodáváte své produkty s jednotkovou marží.
  7. Investujte do svých obchodníků – oni jsou klíčovým prvkem ve vytváření přidané hodnoty. Naučte je moderní metody prodeje od skutečných mistrů přímo v ostré praxi a ne od amatérů na školeních a workshopech, kde se jen přehrávají role vzdálené tisíc světelných let od praxe.

Na závěr ještě jedno hodnocení Karlova klienta: „Karel neučí telefonovat, učí nás pracovat s hlasem tak, aby se protistrana cítila lépe, a díky tomu jsou i naše vztahy ať už obchodní, nebo osobní lepší.“ Asi netřeba dodávat, že to Karel učí během ostrých telefonátů skutečným zákazníkům klienta. 

Více na karelkopunec.com

Ostatní