Novinky
Postarejte se o své zákazníky a oni se postarají o vás
Foto: Karel Kopůnec
Setkáváme se u třetího pokračování volného seriálu s Karlem Kopůncem, tvůrcem Nové Metody Prodeje 3.0, tentokrát nad otázkou Proč amatéři smlouvají a vyjednávají a profesionální obchodníci obchodují?
Karel Kopůnec napsal na LinkedIn krásnou větu: Pokud chcete přežít týden v call centru zákaznické podpory jako trenér, musíte nejdřív předvést dokonalé obchodní rozhovory LIVE přede všemi a dosáhnout stoprocentní úspěšnosti. Možná že v tom je tajemství Karlova úspěchu – naživo přede všemi dokáže, že jeho metoda funguje.
Proč tedy amatéři smlouvají a vyjednávají a profesionální obchodníci obchodují? Patrně proto, že amatérům ještě nikdo neřekl, že vyjednávání o cenách je z hlediska moderního prodeje návrat do minulého století, protože cena nikdy nevyřeší skutečný problém klientů, nikdy nepřinese skutečnou přidanou hodnotu pro klienty a nikdy nerozhoduje o výhodném obchodu pro obě strany. Co z toho vyplývá? Že veškeré snažení amatéra je zbytečné a marné, a že dokud nezmění svůj postoj ke klientovi a hlavně dokud nezmění svou metodu prodeje, nikdy nebude úspěšným obchodníkem.
Karel Kopůnec na základě vlastních zkušeností tvrdí, že amatéři dostatečně nepečují o potenciální zákazníky, nestarají se o ně, nezajímají se o ně, nekonverzují s nimi. A hned popsal osobní zkušenost: „Nedávno jsem odeslal kontakt jedné z největších realitek v této zemi, že mám zájem o prohlídku bytu. Víte, co se stalo? Dostal jsem jen neosobní e‑mail, ve kterém bylo napsáno: Vyplňte prosím dotazník a poté se Vám ozveme! To jako fakt? To myslí v roce 2024 vážně? Takto neosobně se pálí ledy v době, kdy všichni obchodníci jedou na tisíc procent a bojují o každého zákazníka? V době, kdy celému realitnímu trhu teče do bot jako na Titaniku?“
Jak by se tedy mělo o klienty pečovat? Stejně jako se pečuje prakticky o cokoli – o děti, o domácí mazlíčky, o vysněné auto, o dům, o potenciální zákazníky… Klientovi věnujeme osobní pozornost a rozvíjíme s ním osobní vztahy. Proč? Protože lidé obchodují s lidmi, které mají rádi. Jednoduché, že? A tady je obrovská příležitost pro všechny, kteří se chtějí odlišit od všech ostatních na trhu, zvýšit marži a získávat nové zákazníky. Postarejte se o své zákazníky a oni se postarají o vás.
„Ohromte své zákazníky špičkovými službami, ne nízkými cenami jako prodejci komodit v supermarketu nebo slevami a dárečky ve firemní igelitce. Ohromte zákazníky unikátní péčí, ne prázdnými slogany, okopírovanými e-booky a manipulacemi z antikvariátních knih, ohromte je svým přístupem, usmějte se na ně, naslouchejte jim, věnujte jim všechnu svou empatii. Prostě se o své zákazníky postarejte lépe než vaše konkurence a peníze vás nakonec vždy doženou,“ říká Karel Kopůnec a dodává: „Proto mí klienti dosahují stoprocentní úspěšnosti v obchodním telefonování a prodeji na schůzkách v jakémkoli odvětví, protože svou práci milují a dělají ji pro své zákazníky, ne pro svá ega a provize.“
Chcete se dozvědět víc o Metodě Prodeje 3.0?
Jděte na karelkopunec.com