Novinky
Mazak podporuje rozvoj kolejové dopravy s precizností sobě vlastní
Výroba statorů pro elektromotory lokomotiv ve společnosti Ponec na stroji Integrex i-630V/6S, foto: Yamazaki Mazak Central Europe s.r.o.
Železniční průmysl se neustále rozvíjí a vyžaduje stále sofistikovanější technologie pro výrobu a údržbu kolejových vozidel. V této dynamické oblasti hraje klíčovou roli inovativní přístup k výrobě a opravám a právě zde se uplatňuje význam obráběcích strojů.
S rostoucí potřebou efektivnějších a přesnějších procesů výroby v železniční dopravě nabízejí moderní obráběcí stroje vlastnosti, které umožňují dosahovat vyšší kvality, rychlosti a flexibility při výrobě komponent pro kolejová vozidla.
Obráběcí stroje jsou klíčové při výrobě různých součástí kolejových vozidel, jako jsou brzdové systémy, podvozky, rámy, nápravy, spojovací prvky a další. Pomocí nich lze zpracovávat různé materiály do požadovaných forem a rozměrů s vysokou přesností a kvalitou. Obráběcí stroje jsou také důležité při výrobě náhradních dílů pro starší vozidla nebo pro speciální účely a umožňují rychlé a efektivní vytváření dílů na míru podle potřeb zákazníka.
Rozsáhlé portfolio společnosti Mazak spolu s lokální aplikační podporou a servisním týmem v kombinaci s dlouhodobou lokální zkušeností v tomto segmentu dělají ze společnosti Mazak toho pravého partnera.
Využití aditivní výroby v praxi
Příkladem inovativního stroje, který byl dodán na konci loňského roku, je Integrex i-300S AM. Zakoupila jej společnost Dako-CZ, součást Czechoslovak Group (CSG), divize mobility, která je předním výrobcem brzdových systémů a komponent pro kolejová vozidla s dlouhou tradicí. Jejich produkce směřuje zejména do zahraničí, kde se jejich brzdové systémy a komponenty osvědčily napříč různými aplikacemi včetně ozubnicových souprav, multifunkčních lokomotiv či linek metra.
Nově pořízený stroj Integrex i-300S AM společnosti Mazak přináší inovativní hybridní technologii kombinující aditivní výrobní technologii s víceúčelovým obráběním, což umožňuje rychlejší prototypovou výrobu a ověření konstrukčních výpočtů.
Díky této technologii firma dokáže vyrábět komponenty s vysokou odolností vůči extrémním podmínkám a s nízkou porozitou, což není u standardního 3D tisku běžné. Stroj Integrex i-300S AM umožňuje nanášení kovů laserem nebo drátem, což je ideální pro různé aplikace, jako je zvýšení odolnosti nebo antikorozní ochrana.
Díky monitorování procesu a stabilnímu řízení lze dosáhnout vysoce kvalitních výsledků s minimálním množstvím vadných dílů. Stroj nabízí širokou škálu specifikací a možností pro různé výrobní požadavky.
Kombinací víceúlohových multifunkčních strojů Mazak a technologií aditivní výroby se zvyšuje produktivita a výrobní možnosti. To umožňuje efektivnější výrobu a opravy komponent nejen pro železniční, ale i pro automobilový průmysl a další odvětví.
Společnost Ponec, člen skupiny Thein, je další ze zákazníků společnosti Mazak, kteří dodávají komponenty a náhradní díly do železničního segmentu. Za zmínku stojí výroba statorů elektromotorů pro lokomotivy, a to s využitím právě strojů Mazak. K výrobě využívají mimo jiné i stroj Integrex i-630V/6S. Tvarově složitý díl statoru je zcela naprogramován v řídicím systému Mazatrol.
Mazak s precizností, která je mu vlastní, podporuje rozvoj železniční dopravy prostřednictvím svého rozsáhlého portfolia, lokální aplikační podpory a servisního týmu. Jejich kombinace světového know-how a dlouholetých zkušeností v tomto segmentu činí z Mazaku ideálního partnera pro výrobu komponent.