Inzerce

Konec reklamní slepoty – první síť reklamních 3D obrazovek v ČR slibuje inovativním značkám nové kreativní možnosti

14. června 2024
Konec reklamní slepoty – první síť reklamních 3D obrazovek v ČR slibuje inovativním značkám nové kreativní možnosti

Foto: Premium OOH

Budovu obchodního centra Galerie Harfa a multifunkční haly O2 universum rozzářily trojrozměrné venkovní reklamy. LED obrazovky přitahují pozornost kolemjdoucích od letošního dubna. 3D Walls – první stálé hyperrealistické 3D obrazovky provozuje společnost Premium OOH. Nové reklamní plochy slibují nečekanou podívanou pro kolemjdoucí a inovativní možnosti prezentace pro značky, které hledají prostředky, jak eliminovat narůstající reklamní slepotu.

Reklamní slepota zasahuje až 86% populace

Reklamní slepota označuje jev, kdy veřejnost automaticky ignoruje reklamní plochy na webových stránkách, v dopravních prostředcích nebo ve formě billboardů. 

Dle studie provedené skupinou Nielsen Norman trpí reklamní slepotou přibližně 86 % uživatelů online. 

Seriózní výzkum, který by přinesl data o populaci, která ignoruje venkovní reklamu bohužel k dispozici není, ale obecně se má za to, že jednotlivci jsou v odfiltrování tradičních forem reklamy jak online, tak offline stále zdatnější. 

„Marketéři, kteří využijí potenciál 3D nosičů naplno a připraví pro publikum kreativní podívanou, slaví s kampaněmi svých zadavatelů obrovské úspěchy. Například 3D prezentaci společnosti Nike, při příležitosti představení nového modelu tenisek Air Max, zhlédlo jen na kanálu YouTube přes 1, 5 milionu diváků“, komentuje potenciál 3D nosičů Lukáš Radačovský, obchodní ředitel Premium OOH. 

Proč 3D reklama?

„Dnešní svět je produktově přeplněný a stále konkurenčnější. Značky hledají nové cesty, jak efektivně oslovit své zákazníky. Chceme proto našim klientům nabídnout prostor pro 3D kreativitu prostřednictvím špičkového digitálního prostředí, díky kterému dokážou v několika vteřinách odvyprávět příběh, který potenciální zákazníci nezapomenou, a který se stane potravou pro sociální sítě,“ komentuje výhody 3D Wall Lukáš Radačovský.

Kromě efektivního předání sdělení, nabízí 3D Wall společnosti Premium OOH také environmentální benefity, provoz LED displeje spotřebuje oproti předchozí generaci LED obrazovek o 60 % méně energie. 

Na umístění 3D billboardu záleží

Na fasádě Galerie Harfa momentálně visí jedna rohová 3D plocha. Kolemjdoucí mohou pozorovat projekce z ulice Ocelářská. Druhá, samostatně stojící obrazovka je k vidění vedle nedaleké haly O2 universum. Umístění v pořadí třetí 3D obrazovky, a sice nad vchodem z ulice Českomoravská, je v plánu již začátkem září letošního roku.  Lukáš Radačovský vysvětluje výběr umístění inovativní technologie takto: „Obchodní centra a multifunkční haly jsou ideální plochou pro zaujetí veřejnosti, která je připravena k nákupnímu chování. 3D Wall umožňuje i klasickou 2D komunikaci, jakou znáte z běžných billboardů, jeho kouzlo však spočívá v trojrozměrnosti iluze, kterou dokáže vykouzlit tam, kde to nečekáte“.

Společnost Premium OOH pronajala za necelé tři měsíce provozu své 3D obrazovky významným značkám, jako je Budějovický Budvar, MasterCard, Komerční banka, Disney, Netflix, Coca-Cola nebo Amnesty International. Společnost má proto v plánu v osazování fasád obchodních center inovativními 3D Walls pokračovat.

Kolik stojí reklama pro 3D Wall?

„Dokážeme vyrobit špičkový 3D obsah za cenu od nižších desítek tisíc Kč dle náročnosti kreativního nápadu. Pokud přijdou značky s dobrým nápadem, který využije potenciál 3D Wallu, rádi jim s výrobou pomůžeme. Podporu ochotně poskytneme také smysluplným startupům nebo uměleckým či charitativním projektům“, dodává Radačovský.

3D – budoucnost komunikace

„Josh Scharfberg, prezident pro New York ve společnosti Clear Channel Outdoor, která se podílela na 3D billboardech pro Netflix, Balenciagu a Paramount v rozhovoru pro Marketingbrew.com uvedl: „V posledních 12 až 18 měsících jsme zaznamenali obrovský zájem o anamorfní 3D billboardy ve všech odvětvích - od zábavy přes luxusní módu až po automobilový průmysl“.

Ve světě se z 3D billboardů stává stále vyhledávanější formát. Očekává se, že trh s 3D displeji v Evropě vzroste z 143,30 milionu USD v roce 2021 na 783,39 milionu USD do roku 2028. Odhaduje se, že od roku 2021 do roku 2028 poroste tempem 27,5 %.

Ostatní