Novinky
Fungování společnosti ZAT a.s. v době koronaviru
8. dubna 2020
Praha 6.4.2020 – Situace ohledně COVID-19 ovlivnila činnost všech ekonomických subjektů v naší zemi. Výjimkou nejsou ani projektové společnosti, z nichž 93 % uvádí, že pocítily dopad na svoji každodenní pracovní činnost. U stavebních společností se dokonce jedná o 98 % všech dotázaných. Vyplývá to z mimořádné analýzy Ekonomické dopady COVID-19 na stavební, projektové a developerské společnosti, zpracované analytickou společností CEEC Research.
Pokud společnost dále funguje, tak cca na kolik procent?
V rámci aktuální situace spojené s koronavirem jsme přijali maximální opatření pro ochranu našich zaměstnanců, realizaci zakázek i zajištění plynulého chodu firmy v kontextu aktuálního dění. Zatím fungujeme téměř ze sta procent, několik lidí má plánovanou dovolenou, vzhledem k ukončení fiskálu 2019F k 30.3.2020 jsme finišovali jak s dokončením řady zakázek, na které byly vázané tržby, tak s plány pro rok 2020F. V tomto období nepřetržitě probíhaly i akceptační testy významné zakázky pro evropskou jadernou elektrárnu.
Vzhledem k tomu, že máme hodně zakázek v zahraničí a naši zaměstnanci byli v zemích, kde bylo zřejmé, že už mají s COVID 19 problém, jsme ustanovili krizový štáb už 27. 2. 2020. Díky tomu nás tolik nezaskočila změna situace v ČR. Systémy, které jsme nastavovali na zahraniční služební cesty, jsme překlopili i na tuzemské. Také díky této včasné reakci máme ochranné pomůcky a stihli jsme nastavit systémy a pravidla a principy ochrany před nákazou. Krizový štáb pravidelně vyhodnocuje situaci a účinnost ochranných opatření a rozhoduje o dalších postupech s ohledem na potřeby firmy a v souladu s vládními nařízeními.
V rámci současné situace jsme zrychlili realizaci a spouštění interních rozvojových projektů, které mají za cíl zlepšování interních procesů či systémů, a přípravu nových produktů pro naše zákazníky.
Máme také stanovené cíle pro toto mimořádné období, které jsme komunikovali všem manažerům společnosti na speciální videokonferenci. Při její realizaci jsme využili zkušenost z organizování virtuální konference Zoom AT Technology, přes kterou už druhým rokem komunikujeme novinky ZAT zákazníkům z celého světa. Naše společnost dodává své řídicí systémy a know-how do 65 zemí a stále realizujeme nové akvizice.
Vývojové práce na našich platformách SandRA a SimONet zatím běží bez jakéhokoliv dopadu této krize. Do vývoje ročně investujeme přes 30 milionů korun.
Jak funguje segment jaderné energetiky?
Stejně jako bez koronaviru.
Jaká jste udělali bezpečnostní opatření pro své pracovníky?
Hned zpočátku jsme si obstarali řadu ochranných pomůcek a zavedli řadu opatření:
Ve výrobě jsme zavedli kroky, které zaručují její dlouhodobý chod. Pracovníky jsme rozdělili do skupin, které se vzájemně nepotkávají a zajistili jsme jim ochranné bavlněné roušky naší výroby. Kromě standardního denního úklidu na pracovištích navíc dezinfikujeme frekventovaná místa, jako jsou zábradlí, kliky atd.
V rámci přípravy a realizace projektů většina našich pracovníků může pracovat z domova. Současné technologie nám umožňují týmovou práci i na dálku, snažíme se tedy zákazníkům zaručit realizaci projektů dle dohodnutých plánů. Rovněž všechny systémy, které používáme pro tvorbu dokumentace, projektů a návrhové systémy, mají pracovníci přístupné díky vzdálenému přístupu, takže práce běží.
ZAT zajišťuje servis systémů a technologií také z oblasti kritické infrastruktury státu. Naše společnost nicméně všem našim zákazníkům garantuje 100% připravenost a plnění nasmlouvaných závazků. Pro výjezdy pracovníků máme zajištěny ochranné pomůcky a každou realizaci a výjezd na pracoviště našich zákazníků řešíme individuálně s ohledem jak na naše bezpečnostní opatření, tak na interní opatření zákazníka.
Upravili jsme i chod jídelny snížením její kapacity, zvětšili jsme rozestupy mezi jednotlivými pracovišti či pracovními stoly, stanovili jsme limit počtu pracovníků v areálech, budovách, patrech a jednotlivých kancelářích, zvětšili jsme dostupnost dezinfekčních gelů, zejména v recepcích, kuchyňkách, jídelnách a toaletách, zavřeli jsme komunikační centra a zajistili, aby zaměstnanci nemigrovali mezi pracovišti, která máme umístěna ve třech městech v Čechách.
Máte problémy s dodávkami od svých subdodavatelů?
Největší s objednanými ochrannými pomůckami, jinak asi tak v obvyklé míře, občas se nějaká dodávka zpozdí.
Jak vypadá odbyt, potažmo export vaší společnosti?
Pořád stejně, vzhledem k tomu že obvykle pracujeme na dlouhodobějších projektech. Bude-li však tento stav trvat příliš dlouho, bude nám klesat zásoba práce a možnost její předávání zahraničním zákazníkům.
V rámci aktuální situace spojené s koronavirem jsme přijali maximální opatření pro ochranu našich zaměstnanců, realizaci zakázek i zajištění plynulého chodu firmy v kontextu aktuálního dění. Zatím fungujeme téměř ze sta procent, několik lidí má plánovanou dovolenou, vzhledem k ukončení fiskálu 2019F k 30.3.2020 jsme finišovali jak s dokončením řady zakázek, na které byly vázané tržby, tak s plány pro rok 2020F. V tomto období nepřetržitě probíhaly i akceptační testy významné zakázky pro evropskou jadernou elektrárnu.
Vzhledem k tomu, že máme hodně zakázek v zahraničí a naši zaměstnanci byli v zemích, kde bylo zřejmé, že už mají s COVID 19 problém, jsme ustanovili krizový štáb už 27. 2. 2020. Díky tomu nás tolik nezaskočila změna situace v ČR. Systémy, které jsme nastavovali na zahraniční služební cesty, jsme překlopili i na tuzemské. Také díky této včasné reakci máme ochranné pomůcky a stihli jsme nastavit systémy a pravidla a principy ochrany před nákazou. Krizový štáb pravidelně vyhodnocuje situaci a účinnost ochranných opatření a rozhoduje o dalších postupech s ohledem na potřeby firmy a v souladu s vládními nařízeními.
V rámci současné situace jsme zrychlili realizaci a spouštění interních rozvojových projektů, které mají za cíl zlepšování interních procesů či systémů, a přípravu nových produktů pro naše zákazníky.
Máme také stanovené cíle pro toto mimořádné období, které jsme komunikovali všem manažerům společnosti na speciální videokonferenci. Při její realizaci jsme využili zkušenost z organizování virtuální konference Zoom AT Technology, přes kterou už druhým rokem komunikujeme novinky ZAT zákazníkům z celého světa. Naše společnost dodává své řídicí systémy a know-how do 65 zemí a stále realizujeme nové akvizice.
Vývojové práce na našich platformách SandRA a SimONet zatím běží bez jakéhokoliv dopadu této krize. Do vývoje ročně investujeme přes 30 milionů korun.
Jak funguje segment jaderné energetiky?
Stejně jako bez koronaviru.
Jaká jste udělali bezpečnostní opatření pro své pracovníky?
Hned zpočátku jsme si obstarali řadu ochranných pomůcek a zavedli řadu opatření:
Ve výrobě jsme zavedli kroky, které zaručují její dlouhodobý chod. Pracovníky jsme rozdělili do skupin, které se vzájemně nepotkávají a zajistili jsme jim ochranné bavlněné roušky naší výroby. Kromě standardního denního úklidu na pracovištích navíc dezinfikujeme frekventovaná místa, jako jsou zábradlí, kliky atd.
V rámci přípravy a realizace projektů většina našich pracovníků může pracovat z domova. Současné technologie nám umožňují týmovou práci i na dálku, snažíme se tedy zákazníkům zaručit realizaci projektů dle dohodnutých plánů. Rovněž všechny systémy, které používáme pro tvorbu dokumentace, projektů a návrhové systémy, mají pracovníci přístupné díky vzdálenému přístupu, takže práce běží.
ZAT zajišťuje servis systémů a technologií také z oblasti kritické infrastruktury státu. Naše společnost nicméně všem našim zákazníkům garantuje 100% připravenost a plnění nasmlouvaných závazků. Pro výjezdy pracovníků máme zajištěny ochranné pomůcky a každou realizaci a výjezd na pracoviště našich zákazníků řešíme individuálně s ohledem jak na naše bezpečnostní opatření, tak na interní opatření zákazníka.
Upravili jsme i chod jídelny snížením její kapacity, zvětšili jsme rozestupy mezi jednotlivými pracovišti či pracovními stoly, stanovili jsme limit počtu pracovníků v areálech, budovách, patrech a jednotlivých kancelářích, zvětšili jsme dostupnost dezinfekčních gelů, zejména v recepcích, kuchyňkách, jídelnách a toaletách, zavřeli jsme komunikační centra a zajistili, aby zaměstnanci nemigrovali mezi pracovišti, která máme umístěna ve třech městech v Čechách.
Máte problémy s dodávkami od svých subdodavatelů?
Největší s objednanými ochrannými pomůckami, jinak asi tak v obvyklé míře, občas se nějaká dodávka zpozdí.
Jak vypadá odbyt, potažmo export vaší společnosti?
Pořád stejně, vzhledem k tomu že obvykle pracujeme na dlouhodobějších projektech. Bude-li však tento stav trvat příliš dlouho, bude nám klesat zásoba práce a možnost její předávání zahraničním zákazníkům.