Inzerce

Deset největších manipulací v obchodních rozhovorech

16. února 2024
Deset největších manipulací v obchodních rozhovorech

Foto: Karel Kopůnec

Proč se současní obchodníci učí prodejní metody, ze kterých jsou otrávení jak oni, tak i jejich zákazníci? Přitom existuje unikátní metoda, která je bude bavit, vydělá jim hodně peněz a ještě se ji naučí během jednoho týdne.

Karel Kopůnec je trenér a inovátor v oblasti prodeje, který má za sebou třicetileté prodejní zkušenosti a který je autorem unikátní Metody Prodeje 3.0. S touto metodou slaví velké úspěchy, protože kdo si ji osvojí, ten zvýší produktivitu prodeje o desítky až stovky procent prakticky přes noc. 

„Všechny existující prodejní metody využívají manipulaci a tlak, díky čemuž jakž takž fungují na zákazníky generace X, ovšem u zákazníků generace Y a Z jsou mimo mísu. Proto jsou obchodníci znechucení nízkou úspěšností ve sjednávání schůzek po telefonu a v prodeji na schůzkách. Je nutné, aby firmy změnily strategii obchodování a techniky svých obchodníků. Dnes je nutné mluvit se zákazníky lidsky, empaticky, bez stresu a nátlaku je inspirovat ke zlepšení jejich stávající situace, a ne jim prodávat za každou cenu a drtit je nesmyslnými vyjednáváními o cenách. Pořádám kurzy, během nichž předvádím obchodníkům v praxi na jejich reálných klien­tech, že moje metoda funguje na sto procent. A pokud si ji obchodníci osvojí, bude jim jejich práce přinášet uspokojení, protože okamžitě uvidí dramatické zlepšení své produktivity a prokazatelně spokojené zákazníky. A to v jakémkoliv oboru.“

Pokud tedy ve své firmě uslyšíte své obchodníky, kteří používají byť jen jednu jedinou větu z následujících manipulací, máte problém a měli byste ho s pomocí Karla Kopůnce okamžitě řešit.

  1. Řeč obchodníka: „Neruším vás, máte chviličku?“ Překlad Karla K.: „Tímto se nám snaží zalichotit a odvést pozornost od toho, že zákazníky budou sužovat desítky minut.“ 
  2. Řeč obchodníka: „Tento produkt stojí jen 19 871 Kč!“ Překlad Karla K.: „Všichni víme, že tento poděl se používá, aby v nás vyvolali dojem, že hodnota produktu je přesně vykalkulovaná a má své opodstatnění. Tato nehorázná lež slouží jen a jen k tomu, aby zákazníci nevyjednávali o ceně a byli rádi, že jsou rádi.“ 
  3. Řeč obchodníka: „Naše nabídka je časově omezená!“ Překlad Karla K.: „Jde o vyvolání časové tísně a strachu z toho, že zákazník přijde o nabízený šunt.“ 
  4. Řeč obchodníka: „Tato nabídka je limitovaná množstvím!“ Překlad Karla K.: „Opět kecy v kleci, které mají vzbudit zájem zákazníka o neprodejný produkt.“ 
  5. Řeč obchodníka: „Rád bych vám ukázal, jak mohou naše služby zlepšit i vaše podnikání.“ Překlad Karla K.: „Tak to je blábol roku. Bez analýzy provedené kvalitní konverzací nikdy nezjistíme, co zákazníci chtějí a co skutečně potřebují.“ 
  6. Řeč obchodníka: „V průměru osm z deseti zákazníků k nám přešlo poté, co zjistili, jak jim mohou naše služby pomoci.“ Překlad Karla K.: „Toto šméčko z minulého století bylo považováno dokonce za otevírací větu v obchodním rozhovoru.“ 
  7. Řeč obchodníka: „Potřebujete to, ať už si to uvědomujete, nebo ne!“ Překlad Karla K.: „Další bláboly kouzelníka Pokustóna, který umí číst myšlenky zákazníků a ví, co je pro ně dobré.“ 
  8. Řeč obchodníka: „Každým dnem přemýšlení o našem produktu ztrácíte čas a peníze. Kupte si ho hned teď, ať si ho co nejvíc užijete.“ Překlad Karla K.: „Tato manipulace má v zákaznících vyvolat touhu i bolest na jeden nádech. Kolikrát jsme si každý z nás koupili nesmysl a ještě ten den toho litovali?“ 
  9. Řeč obchodníka: „Vy si fakt myslíte, že když je tento produkt dobrý pro prezidenta, tak není dobrý pro vás?“ Překlad Karla K.: „A teď se začnou zákazníci obhajovat, proč tomu tak není, a sami se rozhodnou, že koupí něco, o co vůbec nestojí a co jim je vlastně k ničemu.“ 
  10. Řeč obchodníka: „Všichni už to mají. Jenom vy ne. Co si o vás budou ostatní myslet?“ Překlad Karla K.: „Jde o klasické vymývání mozků, jako kdyby byly Vánoce.“  

Tak co? Chcete se dozvědět víc?

Pak si klikněte na karelkopunec.com.



 

 

 

Ostatní